ANGAJATI

Asigurari de accidente pentru angajati

Activitatea oricarei companii implica anumite riscuri de accidentare pentru angajaţii acesteia. Din pacate un accident nu inseamna doar suferinţa fizică, ci şi cheltuielile suplimentare si neasteptate. Un angajat care a suferit un accident nu va mai lucra la aceeaşi capacitate sau chiar deloc. De multe ori compania va aloca resurse importante care să acopere eventualele cheltuieli efectuate pentru situatii precum: deces, invaliditate permanentă, incapacitate temporară sau boli profesionale. Aceste sume pot fi compensate de catre un asigurator, daca respectiva companie a incheiat cu acesta o polita de accidente pentru angajati.

Cele mai solicitate acoperiri de catre companii, pentru angajatii lor, sunt de regula cele legate de:

  • Deces din accident;
  • Invaliditate permanenta;
  • Invaliditate temporara;
  • Spitalizare din accident;
  • Interventii chirurgicale in urma unui accident;
  • Arsuri;
  • Fracturi;
  • Boli profesionale.

 

Mai multi asiguratori importanti din piata asigurarilor preiau aceste riscuri, la un pret cu totul rezonabil.

Employee Benefits

In mod cert un angajat care lucreaza intr-un mediu placut si relaxat, care se simte apreciat pentru activitatea depusa, este un angajat cu adevarat productiv. Sentimentul de nesiguranta, datorat unui sistem de asigurari sociale de stat total deficitar, atat in ceea ce priveste protejarea sanatatii, cat si in asigurarea unei pensii decente, poate fi indepartat prin intermediul contractarii de catre companie a unei polite de tip Employee Benefits pentru angajatii sai.

Acest tip de asigurare pentru angajati este adresata companiilor care cred in eficienta si doresc sa ofere angajatilor motive de a lucra cu mai mult spor. Poate fi un important factor in motivarea angajatilor, lucru care se va regasi cu certitudine ulterior in rezultatele financiare ale companiei.

Polita de tip Employee Benefits are avantajul de a nu fi in mod obligatoriu standardizata, asiguratorul putand sa ofere un contract adaptat nevoilor si posibilitatilor financiare ale companiei care doreste achizitionarea sa.

Un element motivant al politei Employee Benefits il poate constitui includerea asigurarilor de viata si sanatate in pachetul salarial al angajatilor. Se ajunge astfel la cresterea sentimentului de siguranta al angajatilor fata de producerea unor riscuri neprevazute, li se ofera acestora posibilitatea accesarii unor servicii medicale de calitate la tarife sensibil reduse, datorita accesului ca grup, se ajunge la situatia solutionarii rapide a unor probleme de sanatate aparute, si la primirea de catre familie a unui sprijin financiar in cazul unor evenimente nefericite.

Polita de acest tip poate primi si o varianta de economisire, creata de varsarea unor sume de catre companie in contul de pensie al angajatilor (prime, bonusuri), ceea ce se constituie intr-un factor motivator suplimentar.

De retinut ca primele de asigurare de sanatate sunt deductibile fiscal, pentru companie, in limita a 250 euro/persoana si an.